piatkosia2010 blog

Twój nowy blog

Wpisy z okresu: 2.2011

Dobra idę spać. Wrzucę jeszcze to na wypadek jakby komuś brakowało numerków:)

http://14.cpaste.eu

Właśnie walnęłam sobie taki kodzik

#include <iostream>
#include <string>
#include <fstream>
#include <boost/filesystem.hpp>
#pragma hdrstop
using namespace boost::filesystem;
using namespace std;
int main(int argc, char** argv){
//nagłówek
cout<<”                            ..::Ksero::..”;
cout<<”nProgram kopiuje jeden plik tekstowy do drugiegon”;
cout<<”i nic więcej.n”;
//help programu
if (argc ==2 && (string)argv[1]==”–help”){
cout<<”Użycie:n”;
cout<<argv[0]<<” <plik wejściowy> <plik wyjściowy>n”;
cout<<”Plik wyjściowy nie może istnieć.”;
return 0;
}
//Zauważmy, że help jest już obsłużony
if (argc != 3){
cerr<<”Błędne wywołanie. Spróbuj „<<argv[0]<<”–help”;
return 1; //error number 1: błąd wywołania programu
//Parametry mamy obsłużone. Zajmijmy się plikiem wejściowym
ifstream zpliku (argv[1]);
if (zpliku==0){
cerr<<”Błąd otwarcia pliku wejściowego.”;
return 2; //error number 2: Błąd otwarcia pliku wejściowego
}
//Teraz plik wyjściowy. Najpierw sprawdzimy czy istnieje. Nie powinien
if(exists (argv[2])){
cerr<<”Plik już istnieje. Wybierz inną nazwęn”;
return 3; //error number 3: plik wyjściowy istnieje
}
//No ok
ofstream dopliku (argv[2]);
if (dopliku==0){
cerr<<”Błąd otwarcia pliku wyjściowego.”;
return 4; //error number 4: Błąd otwarcia pliku wyjściowego
}
//No ok. Chyba obsłużyłam większość błędów, które mi przyszły na myśl.
string s; //Bufor tymczasowy na linijkę tekstu z pliku
while (getline(zpliku, s)){
dopliku<<s<<”n”; //Bo getline usuwa znak końca linii
}
cout<<”Operacja zakończona powodzeniem.n”;
return 0;
}
Przydałoby mi się kolorowanie składni hehe. Wkurzałam się, bo kod mi się nie kompilował. Myślałam że lib jest zły. Skompilowałam ten ze strony producenta. Dalej kod się wykrzacza. Błąd linkera. WT kurrr F? Rozwiązanie? Proste
Należało kod skompilować w następujący sposób 
g++ -o ksero pliczek.cpp -lboost_filesystem_mt 
a tego po myślniku mi brakowało:)
//edit Kod tu źle wygląda. Łapcie link. http://42.cpaste.eu

Hmm studia mnie zmieniły. Niestety niekoniecznie na lepsze. Ale mam tu jakąś możliwość rozwoju. Semestr dzięki Bogu zaliczyłam, uczęszczam na akademię HP (po trzech spotkaniach jestem pozytywnie zaskoczona poziomem prowadzonych wykładów i laboratoriów a także wysokim przygotowaniu merytorycznym prowadzących. Chłopaki wiedzą co mówią, albo udają i im to dobrze wychodzi.) Więcej informacji na temat szkolenia możecie znaleźć tutaj.

Już mam zamiar iść na kolejne jak będą gdzieś w pobliżu. Generalnie próbuję przywrócić się do stanu używalności. To może nie być łatwe. A tak poza tym, klepię właśnie arta na temat wirtualizacji. Możliwe, że fragmenty opublikuję. 
I jeszcze jedno. Dałam się policzyć jako pingwinowa;) 
linux user 531259

  • RSS